اخبار روز
اخبار روز

اخبار روز

حمله داعش به سامرا

‫حمله داعش به سامرا‬‎Report images



درپی درگیری امروز بین تروریستهای داعش و ارتش عراق در سامرا، نیروهای امنیتی به طور گسترده در اطراف حرم امامیین عسکریین (ع) مستقر شدند.


به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، منابع امنیتی با اعلام اینکه تاکنون حدود چهل و شش نفر در این درگیریها کشته و زخمی شده اند ، افزودند : بیشتر قربانیان شهروندان عادی هستند.

تروریستهای داعشی از نیمه شب گذشته حمله گسترده ای به برخی مناطق مسکونی سامرا آغاز کرده و پرچم القاعده را بر روی برخی مساجد اهل سنت برافراشته اند.
 

 
تروریستها تلاش کردند به حرم مقدس امامین عسگریین (ع) حمله کنند اما ارتش مانع از این اقدام شد.درگیریها اکنون از اطراف حرم دور شده و درمناطق حی الخضراء، حی الثمنی، حی الشهداء، الجبیریه و حی الشهداء شدت یافته است.

منابع آگاه گفته اند : بالگردهای ارتش یکی از تجمع گاه های داعشی را در نزدیکی یکی از مساجد اهل سنت بمباران کرد. تروریست ها تلاش کردند فرمانداری سامرا را  اشغال کنند اما به نتیجه نرسیدند. این درگیری ها همچنان ادامه دارد و ارتش مقررات منع رفت و امد را در این شهر تا اطلاع بعدی به اجرا گذارده است.

شبکه المیادین گزارش داد: افراد مسلح پل ارتباطی منطقه الدور با شهر سامراء در جنوب شرق شهر تکریت را منفجر کردند.

10 کشته و زخمی در حمله به خانه وزیر علوم عراق

شش نیروی پلیس عراق در حمله تروریستهای داعش به خانه وزیر علوم این کشور در سامرا کشته و چهار پلیس هم زخمی شدند.

منابع پلیس اعلام کردند:تروریستهای داعش پیش از ظهر امروز به مرکز پلیس حی الخضراء و همچنین خانه عبدالکریم السامرایی وزیر علوم و تکنولوژی حمله کردند که بیست و دو  عضو گروه تکفیری بازداشت شدند.

 10 عضو گروه داعش هم در درگیری با ارتش عراق کشته و 22 تن دیگر بازداشت شدند.

منابع پلیس گفته اند : سه منطقه از مجموع پنج منطقه سامرا که تروریستهای داعش در آن مستقر بودند  پاکسازی و خطر از مناطق پیرامون حرم مطهر امامین عسگریین(ع) دور شد.

همچنین مقررات منع رفت و آمد در سامرا همچنان ادامه دارد و منطقه المدینه القدیمه که شامل حرم امامین عسگریین (ع) است همچنان بسته اعلام شده است.

عراق ؛ هلاکت ۱۷ عضو داعش در استان الانبار

نیروی های ویژه امنیتی عراقی هفده عضو داعش را در منطقه الکرمه در استان الانبار به هلاکت رساندند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه العراقیه، فرماندهی عملیات استان الانبار در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع عراق توانستند در عملیات ویژه هفده تروریست وابسته به گروه تروریستی داعش را بکشند و دو مخفیگاه و پنج خودرو آنها را منهدم کنند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق توانستند در عملیات ویژه سحرگاه امروز عدنان العیساوی فرمانده گردان الاسراء و المعراج وابسته به گروه تروریستی داعش را در الانبار به هلاکت برسانند.

منابع امنیتی عراقی در این باره گفتند عدنان العیساوی پیش از این به همراه گروه تروریستی داعش در استان حلب سوریه علیه ارتش سوریه می جنگید و از سران سازمان القاعده بود و به علت اختلاف با ایمن الظواهری رهبر این سازمان بتازگی از القاعده جدا شده و به گروه داعش پیوسته بود.

همچنین نیروهای امنیتی عراقی در عملیات مشابه توانستند، خلیل الهیتی سرکرده گروه موسوم به «النقشبندیه» را در منطقه هیت در استان الانبار به هلاکت رساندند.

ارتش عراق ابوقتاده الببلاوی یکی از سرکرده های گروه تروریستی داعش را در منطقه البوبالی در الرمادی بازداشت کردند.

همچنین نیروهای امنیتی عراق در عملیات ویژه مفتی گروه داعش درالصقلاویه شمال فلوجه را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی در یکی از مناطق فلوجه یک کارگاه کارگذاشتن بمب بر روی بدن حیوانات را کشف کردند.

هیثم الجمیلی عضو شورای شهر فلوجه در این باره گفت: عناصر تروریستی داعش تلاش داشتند از طریق کارگذاشتن بمب روی بدن حیوانات مانع از ورود ارتش عراق و پاکسازی شهر فلوجه شوند.

هیثم الجمیلی افزود: کارگاه ساخت بمب و نصب آن روی بدن حیوانات از تجهیزات پیشرفته ای برخوردار است و مواد اولیه ساخت بمب فراوانی انبار شده است و این امکانات در مساحت سیصد متر مشغول به کار بوده است.

خبر دیگر اینکه یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق چهارشنبه گفت سه تن از اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام  در شرق فلوجه کشته شدند.

این منبع امنیتی که نامش فاش نشده است خاطر نشان کرد این سه عضو داعش در انفجار بمبی دست ساز کشته شدند . این حادثه زمانی رخ داد که سه تن از اعضای داعش سرگرم جابجا کردن یک بمب در منطقه الکرمه واقع در شرق فلوجه بودند.

به دنبال وقوع این انفجار نیروهای امنیتی عراقی به سرعت راه های منتهی به محل حادثه را بستند و اجساد این سه تن را برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری نهرین، در همین ارتباط فرماندهی عملیات نینوا چهارشنبه اعلام کرد در عملیات نیروهای عراقی در شرق موصل یک عضو گروه تروریستی داعش کشته و 11 تن دیگر بازداشت شدند. همچنین دو قایق متعلق به داعش نیز منهدم شد.

خودکشی 30 تروریست داعش در فلوجه

رییس شورای نجات استان انبار از خودکشی سی تن از عناصر تروریستی داعش در فلوجه خبر داد.

شیخ حمید الهایس گفت: حمایت عشایر از دولت و ادامه مخالفت ها با حضور تروریستها در استان انبار و محاصره چند ماهه فلوجه توسط ارتش عراق منجر شده است تا روحیه تروریستهای داعش مستقر در این شهر شکسته شود.

وی گفت : این عوامل منجر شد تا سی تن از عناصر داعش خودکشی کردند و عده ای دیگر هم از این شهر بگریزند. در همین راستا اختلافات میان گروههای تروریستی در عراق هم بعد دیگری به خود گرفته است.

هفته گذشته دو گروه تروریستی داعشی و نقشبندی ها با هم دیگر درگیر شدند.

تروریست های داعشی ده تن از عناصر نقشبندی ها را در استان صلاح الدین ترور کرده و نقشبندی ها نیز در تلافی این اقدام ، سه تن از مسوولان داعش در استان دیاله را ترور کردند.

داعشی ها هم به منظور کاهش فشار روحی علیه طرفداران خود ، حملاتی به برخی شهرهای عراق انجام دهد. این حملات امروز در شهرهای سامرا ، بیجی و سلیمان بیگ در استان صلاح الدین شدت گرفت.

همچنین نیروهای دولتی عراق چهارشنبه موفق شدند دو تن از مسئولان گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را در استان صلاح الدین شناسایی و بازداشت کنند.

به گزارش خبرگزاری نهرین، فرماندهی عملیات استان صلاح الدین عراق با تایید این خبر افزود یگانی از نیروهای امنیتی عراق در استان صلاح الدین مسئولان امور مالی و نظامی گروه داعش در شهر تکریت و شهرستان بیجی را بازداشت کردند.

الجزیره عربی نیز اعلام کرد: تروریستهای داعش در پنج عملیات نظامی منظم به نیروی ارتش عراق در منطقه بیجی استان صلاح الدین واقع در شمال عراق حمله کردند. همچنین شهرکهای شرقی و شمالی شهر سامرا به تصرف نیروهای داعش درآمد.

    Image result for ‫حمله داعش به سامرا‬‎
    Image result for ‫حمله داعش به سامرا‬‎
    Image result for ‫حمله داعش به سامرا‬‎
    Image result for ‫حمله داعش به سامرا‬‎

More images for حمله داعش به سامرا
حمله تروریست های داعش به شهر سامرا و حرم امامین عسکریین
www.iribnews.ir/NewsBody.aspx?ID=51224
Translate this page
درپی درگیری امروز بین تروریستهای داعش و ارتش عراق در سامرا، نیروهای امنیتی به ... شش نیروی پلیس عراق در حمله تروریستهای داعش به خانه وزیر علوم این کشور در ...
جزئیات حمله نیروهای داعش به سامرا - پرتال ستاد بازسازی ...
www.atabatkh.com/.../جزئیات-حمله-نیروهای-داعش-به-...
Translate this page
حمله گسترده تروریست های داعش به شهر سامرا و مرقد مطهر امامان عسکری(ع) صبح پنجشنبه ... دراین حمله تعدادی از شهروندان اهل سنت شهر سامرا و نیروهای امنیتی کشته شدند.
آخرین خبرها از عراق: دفع حمله داعش به سامرا و تلفات سنگین ...
afghanistan.shafaqna.com/...حمله-داعش-به-سامرا.../ادامه-ا...
Translate this page
شفقنا افغانستان- آخرین گزارشات رسیده از عراق: حمله تروریستی به سامرا خنثی شد/ ۲۰ داعشی کشته شدند یک هنگ از داوطلبان مبارزه با داعش در سامرا، حمله صبح...
حمله‌ نیروهای داعش به شهر مقدس شیعیان عراق سامرا | منطقه | DW ...
www.dw.com/fa.../حمله...داعش-به...سامرا/a-18286663
Translate this page
Feb 28, 2015 - شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" از سه منطقه‌ مختلف به شهر سامرا حمله کرده و با نیروهای شیعه درگیر شدند. چندین نفر در درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند. سامرا از ...
خنثی شدن مکرر حمله داعش به سامرا/انتقال البغدادی به جولان ...
www.irinn.ir/.../خنثی-شدن-مکرر-حمله-داعش-به-سامراان...
Translate this page
Feb 28, 2015 - نیروهای امنیتی عراق با هلاکت ۱۶ تکفیری داعش، حمله دوباره تکفیری‌ها به شمال سامرا را خنثی کردند.البغدادی در پی جراحت های عمیق از حمله هوایی به ...
حمله به البغدادی و شمال سامرا/ انتقال دانشجویان اسپایکر به سامرا
www.irinn.ir/.../حمله-به-البغدادی-و-شمال-سامرا-انتقال-...
Translate this page
Mar 3, 2015 - تکفیری های داعش، فرمانده تروریست های فرار کرده از تکریت و عناصر همراه ... اسپایکر که از چنگ داعش در تکریت نجات داده شده اند، به سامرا منتقل شدند.
حمله داعش به شمال سامرا مجددا خنثی شد - سایت خبری تحلیلی ...
www.tabnak.ir › صفحه نخست › بین‌الملل
Translate this page
Feb 28, 2015 - نیروهای امنیتی عراق با هلاکت 16 تکفیری داعش، حمله مجدد تکفیری‌ها به شمال سامرا را خنثی کردند.
برچسب ها - حمله داعش به سامرا - مشرق
www.mashreghnews.ir/.../حمله%20داعش%20به%20سام...
Translate this page
1 day ago - به گزارش مشرق فرماندهی عملیات مشترک عراق از خنثی سازی... حمله عناصر داعش به شهر سامراء خبر داد شبکه خبری... العربیه عربستان به نقل از ...
ایسنا - حمله داعش به شمال سامرا ناکام ماند/ شکسته شدن محاصره ...
isna.ir/fa/...
                  /حمله-داعش-به-شمال-سامرا-ناکام-ماند-شکست...
Translate this page
Feb 21, 2015 - نیروهای دولتی عراق حمله داعش به منطقه‌ای در شمال سامرا را ناکام گذاشتند. همچنین از الانبار خبر می‌رسد که محاصره مجتمع مسکونی شهر البغدادی شکسته ...
ابوبکر العراقی فرمانده سوسک توله های داعش در حمله به سامرا که ...
https://plus.google.com/.../WeBBkE8jVS3
Translate this page
ebrahim hosinpoor
Jun 6, 2014 - ابوبکر العراقی فرمانده سوسک توله های داعش در حمله به سامرا که قصد تخریب حرم ائمه را

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.