اخبار روز
اخبار روز

اخبار روز

بازی ستارگان جهان در ایران


جزئیات بیشتری از دیدار تیم های فوتبال ستارگان ایران و ستارگان فوتبال جهان تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری بازی ستارگان ایران و ستارگان فوتبال جهان که روز جمعه ششم شهریور ماه در ورزشگاه آزادی و به نفع جامعه بیماران ام‌اس کشور برگزار می‌شود، امروز یکشنبه برگزار شد. در این نشست حسین یاریار ضمن اعلام آخرین خبرها درباره این مسابقه از بازیکنان تیم ستاره‌های ایران، ستاره‌های جهان، زمان ورود ستاره‌ها به ایران و  چگونگی رسیدن به این مرحله سخن گفت.

در این مراسم رونمایی بلیت اول این مسابقه نیز صورت گرفت تا به همت عالی و به نفع بیماران ام اس، از سوی یک فرد یا نهاد خیر، خریداری شود. اعلام شد۱۰ بلیت بعدی نیز آماده هستند تا با قیمت پیشنهادی از سوی خریداران در اختیارشان قرار بگیرد. در همین زمینه بلیت شماره ۱۰ به قیمت ۵ میلون تومان از سوی دکتر جمالیان یکی از خیران حاضر در مراسم، خریده شد تا مبلغ آن به جامعه بیماران ام اس اهدا شود.

این مسابقه جمعه ساعت ۱۹ در روزشگاه آزادی برگزار می شود و اولین گروه ستارگان شامل کارلوس، فیگو و خواکین رومئو پنج شنبه ساعت یک بامداد وارد ایران می‌شوند. بقیه تیم بامداد جمعه به ایران می‌رسند تا بتوانند حدود ظهر کمی تمرین کنند و غروب به میدان بروند.

یاریار در این نشست از چگونگی کلید خوردن این ایده سخن گفت و این که همه چیز از یک گروه سه نفره آغاز شد و با نامه‌نگاری با تیم ستارگان جهان، در کمتر از یک سال به برگزاری این مسابقه رسید.

یاریار درباره راضی کردن سالگادو که کاپیتان تیم ستارگان جهان است گفت استدلال من برای او این بود: من بچه شوش تهران هستم و تو بچه شوش مادرید. هر دو هم دفاع راست بازی می‌کردیم...

بازیکن سابق تیم فوتبال ایران گفت: همه این صحبت‌های صمیمانه موجب شد تا تیم ستارگان که با شرکت در مسابقات دوستانه جهانی به نفع نهادهای خیریه کار می‌کند، حاضر شود تا با مبلغی که نصف قیمت تعیین شده برای حضور در چین یا سنگاپور بود به ایران بیاید.

وی تاکید کرد که حضور تیمی با ستارگانی در این حد از اعتبار، نشان دهنده این است که تحریم ورزشی ایران هم از سر آسمان ورزش ایران کنار رفته و می‌توان به چشم اندازهای جدید جهانی امید داشت.

یاریار افزود: برای من با ۶۲ سال سن، همه انگیزه‌ام ضمن نشان دادن اعتبار و جایگاه ورزش ایران در سطح جهانی، حمایت از بیماران ام‌اس بود که با درد فروخورده خود، در سکوت کنار می‌آیند.

به گفته یاریار قرار است ویژه برنامه ۹۰ پنج شنبه شب در تلویزیون پخش زنده‌ مراسم استقبال از این ستارگان را پوشش دهد و سالگادو و کارلوس نیز در استودیوی ۹۰ جلوی دوربین بروند.

این بازیکن پیشکسوت که در عین حال از تهیه کنندگان قدیمی سینمای ایران نیز هست، درباره مدیریت علی پروین نیز تاکید کرد که با دیداری که دیشب از وی داشت، به این نتیجه رسیدند که از فردا دوباره مدیریت تیم را برعهده بگیرد.

دراین نشست گفته شد تا روز جمعه تیم ستارگان ایران سه جلسه تمرینی خواهد داشت و چهارشنبه یک بازی تدارکاتی برگزار می‌شود. هر چند هنوز تیم حاضر در بازی تدارکاتی انتخاب نشده، اما حدود ۱۸ تا ۲۰ نفر برای شرکت در تیم انتخاب خواهند شد.

به گفته یاریار بازیکنان هنرمند این تیم، تنها روی نیمکت حضور می‌یابند تا شرایط برای بازی ستارگان فوتبال ایران فراهم باشد.

وی درباره قیمت بلیت این مسابقه گفت مثل روزهای معمولی و به قیمت مسابقات لیگ؛ بلیت‌ها عرضه خواهند شد.

مدیر باشگاه هنرمندان گفت: دلم می‌خواهد نسل نوجوان و جوان برای دیدار این مسابقه بیایند تا ببینند دنیای فوتبال می‌تواند چقدر دوستانه باشد و با چه اهداف بزرگی پیش برود.

پاسخ یاریار به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست درباره میزان حمایت سازمان‌های دولتی فقط سکوت بود. سکوتی دراز و کش‌دار. در نهایت با تشویق خود، از تلاش موسفیدهای دنیای ورزش و هنر برای حمایت از بیماران ام‌اس و دیکته کردن جایگاه ورزشی ایران به جهان، همراه شد.  

وی در پاسخ به سوالی درباره ماجرای قهر و آشتی دو چهره شاخص فوتبال ایران نیز چنین گفت: هر دوی این عزیزان آدم‌هایی بزرگ با تفکراتی بزرگ هستند. ما که هستیم که بخواهیم آنها را آشتی دهیم. وی افزود: همه جای دنیا چنین چیزهایی هست ، اما مهم این است که وقتی پای مملکت در میان است، باید از یک چیزهایی گذشت و به حیثیت جمعی فکر کرد.

وی افزود: هر چند این بازی رسمی نیست، اما خیلی بزرگ است و با نقل قولی از خداداد عزیزی گفت: به قول خداداد ممکن است هر ۵۰ سال یک بار چنین اتفاقی روی بدهد.

تیم فوتبال ستارگان جهان مدت‌هاست تشکیل شده و هر ماه به یک مناسبت ، در یک کشور دنیا وارد زمین می‌شود تا به نفع آسیب دیدگان از یک رویداد، توپ بزند. آنها چندی پیش در آفریقا بودند و برای کمک به آسیب دیدگان ابولا به میدان رفتند. چین، سنگاپور و بسیاری از کشورهای دیگر میزبان این ستاره‌ها بوده اند.

در ایران نیز باشگاه هنرمندان از زلزله بم به این سو تشکیل شده و تلاش دارد تا با شرکت در برنامه‌های خیریه، نشان دهنده جنبه بشردوستانه  فوتبال باشد.

میشل سالگادو از اسپانیا، روبرتو کارلوس از برزیل، فابیو کاناوارو از ایتالیا، ویتور بایا از پرتغال، مارسل دسایی از فرانسه، لوییس فیگو از پرتغال، ادگار داویدز از هلند، فرناندو کوتو از پرتغال، فرناندو هیه‌رو از اسپانیا، بودو الگنراز آلمان، گایزکا مندیتا از اسپانیا، پدرو پائولتا از پرتغال، کریستین کارمبئو از فرانسه، ادگار داویدز و کلایورت از هلند از دیگر چهره‌های دیگر تیم ستارگان هستند که در مرحله دوم و بامداد روز جمعه وارد ایران می‌شوند.

در این نشست اعلام شد روز جمعه نیز یک نشست خبری با حضور این ستارگان برگزار می‌شود. یک ضیافت شام نیز به افتخار آن‌ها ترتیب داده خواهد شد.

این مراسم با تجلیل از فرشید فهیم مجری صدا و سیما و از اعضای تیم هنرمندان ایران، و نیز تشکر از مهندس رفتاری مالک مجتمع پالادیوم که به عنوان حامی در کنار جامعه حمایت از بیماران ام اس ایران حضور داشته است، تشکر به عمل آمد. 

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.