اخبار روز
اخبار روز

اخبار روز

راه های جلوگیری از ریزش مو

راه های جلوگیری از ریزش مو

دلایل ریزش مو,ریزش روزانه مو

 

دلایل ریزش مو متفاوت است؛ طبیعی، ارثی، وابسته به دفعات و روش‌های نظافت، مصرف داروهایی خاص، کمبود ویتامین، عوامل شیمیایی، فرآیندهای هورمونی، اضطراب و… اما در اغلب موارد می توانید با رعایت نکات پی‌آمده، از کچلی زودرس در امان مانده، از موهای سرتان بیشتر و بهتر محافظت کنید.

ریزش روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو طبیعی ا‌ست. در صورت احساس خارش یا درد در قسمت‌های ریشه مو، دیدن شوره، جوش و مانند آن از پزشک متخصص راهنمایی بخواهید.

برای جلوگیری از کنده شدن یا ایجاد شکنندگی، موهایتان را در حالت خیس شانه نکنید. برای از بین بردن شوره ، از نرم‌کننده‌ها و لوسیون‌های شوره‌بَر و ضدقارچ استفاده کنید.

از برس‌های نرم استفاده کنید و در حال برس کشیدن نیز مواظب باشید دندانه‌های برس با پوست سرتان تماس نداشته باشد. از شانه کردن یا برس کشیدن طولانی یا استفاده از سشوار و اتوی مو خودداری کنید.

اگر ناچارید مدت زیادی زیر آفتاب بمانید حتما از پوشش‌هایی چون کلاه و روسری استفاده کنید. اشعه خورشید باعث افزایش شکنندگی، تغییر رنگ و کاهش قوام مو می‌شود.

جنس کلاه و روسری و طریقه گذاشتن یا بستن آن باید طوری باشد که جلوی رسیدن هوا به موها را نگیرد. تحت کشش قرار دادن و محکم بستن موها، بویژه در حالت‌های موسوم به دم‌اسبی، بافته و… ریزش آنها را تسریع می‌کند.

به جای چند بار شستن موها زیر دوش، آنها را یک‌بار، آرام، صحیح و کامل بشویید. هنگام خشک‌کردن موهایتان، از چنگ‌زدن و حرکت‌دادن تند و خشن حوله یا انگشت‌ها در لابه‌لای موها پرهیز کنید.

منبع: سایت پزشکان بدون مرز

 

آسان ترین روش های جلوگیری از ریزش مو - بیتوته
www.beytoote.com/attire/.../easiest2-prevent-hair.html
Translate this page
جلوگیری از ریزش مو ریزش روزانه مو,ریشه مو,شوره سر,شستن موها ,اتوی مو ,کچلی زودرس,سشوار و اتوی مو,لوسیون‌های شوره‌بَر.
دلیل ریزش مو و راه های جلوگیری از ریزش مو - پارسینه
www.parsine.com/.../دلیل-ریزش-مو-و-راه-های-جلوگیر...
Translate this page
در حقیقت اکثر افراد دارای ریزش غیر طبیعی مو نمی‌باشند. مفهوم و علت ریزش غیر طبیعی مو با معاینه دقیق توسط متخصص پوست و مو معلوم می‌گردد. طاسی و کم شدن مو را ...
9 دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها - Bartarinha.IR | برترین ها
www.bartarinha.ir › سلامت › سلامت عمومی
Translate this page
Jun 8, 2013 - ما در این مطلب، 9 دلیل ریزش مو و روش درمان آنها را شرح داده ایم. 1. .... برای جلوگیری از ریزش مو می توانید از قرص های آهن استفاده کنید. 6. کیست تخمدان
درمانها و روشهای خانگی برای جلوگیری از ریزش مو | مرجع سلامت و ...
parsivenus.com/?q...و-روشهای...جلوگیری-از-ریزش-مو
Translate this page
درمانها و روش های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو ... روزانه مو از این حد فراتر رود یا تارهای مو خیلی نازک شوند، ریزش مو غیر طبیعی بوده و باید به دنبال راه درمان بود.
درمان های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو - که
www.irannaz.com/درمان-های-خانگی-برای-جلوگیری-از-...
Translate this page
آب گندم یکی از راه حل های موثر در کاهش ریزش مو است . در بسیاری از موارد دیده شده که مصرف منظم آب گندم درعرض چند هفته باعث کاهش تمایل ریزش مو می شود .نوشیدنی ...
روشهای موثر برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو - پارسی طب
fa.parsiteb.com/news.php?nid=9925
Translate this page
چربی خون علل ایجاد لخته خون غلظت خون و راههای کاهش آن درمان کبدهای چرب کبد چرب ... از مهمترین عوامل ریزش مو چربی کبد و خون و در نتیجه چربی پوست سر میباشدکه در ...
روش های جلوگیری از ریزش مو - نیک صالحی
www.niksalehi.com/news/archives/004575.php
Translate this page
ASHAYER می نویسد " من در اینجا نکات مهم جلوگیری از ریزش مو پرداخته ام.که تاثیر بسزایی دارد و از ریزش غیر طبیعی جلوگیری کرده و موها همیشه سالم و با طراوت می ...
18 دلیل ریزش مو + راه پیشگیری - بولتن نیوز
www.bultannews.com/.../18-دلیل-ریزش-مو-راه-پیشگ...
Translate this page
آیا می دانید ریزش مو و یا داشتن موهای ضعیف و آسیب دیده، می تواند نشانه عدم ... بدن به اشتباه با فولیکول های مو به مبارزه می پردازد و نتیجه آن ریزش مو در آن مناطق است.
5 توصیه برای جلوگیری از ریزش مو | زیباشو دات کام
www.zibasho.com/archives/2312
Translate this page
برای پیشگیری از ریزش مو 5 نکته مهم پیشنهاد می‌کنیم که رعایت آنها می‌تواند ... 1x1.trans ۵ توصیه برای جلوگیری از ریزش مو ... خیلی راه های مختلفی روامتحان کردم.
برای جلوگیری از ریزش مو چه باید خورد ؟ - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=10845
Translate this page
Mar 16, 2005 - یکی از راههای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B زیاد است که در گروه ... رویش موی جدید نمی شود، اما می تواند از ریزش سایر موها جلوگیری کند.
  
                 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.