بیمارستانی در سوئیس قتل از روی ترحم را مجاز کرد


در سوئیس، قتل از روی ترحم غیرقانونی نیست
بیمارستانی در سوئیس اعلام کرده است که اجازه خواهد داد تا به بیماران رو به موتی که در این مرکز بستری هستند، برای خودکشی کمک شود.
سخنگوی بیمارستان دانشگاه لوزان گفت این تصمیم پس از مدتها بررسی گرفته شده است.

او گفت اجازه ارائه تسهیلات برای خودکشی بیماران تحت شرایط بسیار سختگیرانه ای صادر خواهد شد.

این اقدام در سوئیس قانونی است اما تنها در مورد بیمارانی مجاز محسوب می شود که از لحاظ قوای ذهنی قادر به تصمیم گیری باشند و بیماری آنها قابل درمان نباشد.

بیماران رو به موتی که در بیمارستان اصلی شهر لوزان بستری هستند اجازه خواهند داشت تا در محوطه این بیمارستان به زندگی خود خاتمه دهند، به شرط آنکه از قوای ذهنی سالمی برخوردار باشند، حالشان چنان وخیم باشد که نتوانند به خانه هایشان بازگردند و مصرانه تمایل خود به مردن را ابراز کرده باشند.

تا پیش از این، بیمارستانهای سوئیس از صدور اجازه برای تسهیل خودکشی بیماران در محوطه هایشان، خودداری می کردند و مانع از دسترسی این بیماران به خدمات داوطلبانه یک انجمن سوئیسی می شدند که به "کشتن از روی ترحم" یا اتانازی کمک می کند.
  
به این ترتیب، بیمارانی که مایل بودند به زندگی خود پایان دهند، مجبور بودند برای این کار، بیمارستان را ترک کنند.

پزشکان ارشد در بیمارستان لوزان می گویند این تصمیم پس از آن سه سال تحقیق و بررسی اتخاذ شد و نشانگر موضع انجمن پزشکی سوئیس و کمیته ملی اخلاقیات این کشور است.

این دو نهاد می گویند برای احترام به خواسته بیماران و حفظ استقلال آنان، قتل از روی ترحم باید در موارد خاص مجاز شود اما هرگز نباید صورت یک روند عادی را به خود بگیرد.