تصاویر سیل در کوهدشت پنج‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴

سیل امروز در کوهدشت/عکس ها و فیلم
وی افزود: به علت طغیان رودخانه داخل کوهدشت آب وارد یک منزل مسکونی شده و سه نفر تا الان جان باخته مورد تائد است و گفته می‌شود که این خانواده مهمان داشته که اطلاعاتی هنوز در دست نیست.
صراط: مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: سه نفر به علت طغیان رودخانه کوهدشت جان خود را از دست دادند، از این‌رو امدادگران هلال احمر لرستان از صبح امروز به صورت آماده‌باش درآمده و به سیل‌زدگان استان خدمات ارائه می‌دهند.

حسین رضا مرادی اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های شب گذشته و امروز در استان لرستان مناطقی از شهرستان‌های سلسله، دوره چگنی و کوهدشت دچار آب گرفتگی و سیلاب شدید شده‌اند، بر اساس این وضعیت جمعیت هلال احمر استان لرستان به حالت آماده‌باش کامل درآمده و از صبح امروز با تمام نیروهای عملیاتی در مناطق سیل‌زده در حال کمک‌رسانی به مردم گرفتار در سیل هستند.

وی عنوان داشت: جمعیت هلال احمر شهرستان سلسله از ساعات اولیه بامداد امروز با تجهیزات پمپ آب و لجن‌کش در حال امداد‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند و دو اکیپ کامل با تجهیزات نیز از شهرستان خرم‌آباد جهت کمک به محل اعزام شده‌اند، همچنین مواد غذائی و خوراکی شامل نان، خرما، بسکویت و کنسروجات در بین مردم منطقه توسط امدادگران جمعیت هلال احمر توزیع می‌شود.

این مسئول با بان اینکه امدادرسانی همچنان ادامه دارد، گفت: در شهرستان کوهدشت با توجه به بارندگی شدید از روز گذشته تاکنون بخش‌های گراب و طرحان این شهرستان به طور کامل در محاصره سیل قرار گرفته‌اند، جمعیت هلال احمر شهرستان کوهدشت از شب گذشته با اعزام اکیپ‌های مجهز به پمپ آب و لجن‌کش در حال امدادرسانی به مردم منطقه هستند، همچنین پنج اکیپ کامل با تجهیزات از مرکز استان به کوهدشت اعزام شده است، ولی با توجه به حجم بالای مناطق سیلزده و مسدود شدن راه‌های ارتباطی  و بارش شدید باران کار امدادرسانی را مشکل نموده است، امدادگران جمعیت هلال احمر در حال حاضر مشغول توزیع موادغذائی بین مردم و اسکان آنان ونجات گرفتار شدگان در سیل هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: با توجه گستردگی مناطق سیل‌زده شهرستان کوهدشت یک فروند چرخ‌بال جمعیت هلال احمر استان لرستان در هوای بارانی شدید جهت شناسائی مناطق سیل‌زده و امدارسانی عازم شهرستان کوهدشت شد که به دلیل بارندگی شدید و رعد وبرق از وسط مسیر مجددا به خرم‌آباد بازگشت.

وی افزود: به علت طغیان رودخانه داخل کوهدشت آب وارد یک منزل مسکونی شده و سه نفر تا الان جان باخته مورد تائد است و گفته می‌شود که این خانواده مهمان داشته که اطلاعاتی هنوز در دست نیست.

از تمامی هموطنان ساکن در مناطق سیل‌زده خواهشمندیم که خود و احشام خود را به مناطق بلندتر هدایت نموده و در صورت نیاز به کمک حتما با تلفن رایگان 112 تماس بگیرند.
منبع: فارس

 
ادامه مطلب ...

تصاویر کشتن جن در مسجدسلیمان پنج‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴

عکسی که به تازگی در فضای مجازی دست به دست شده است.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخبار شایعات با گسترش شبکه های اجتماعی  افزایش پیدا کرده که به تازگی  عکسی باشایعه  "کشتن جن در اطراف یکی از روستاهای مسجد سلیمان" در فضای مجازی دست به دست میشود.

کشتن جن در اطراف یکی از روستاهای مسجد سلیمان + عکس

ناگفته نماند در خصوص اینکه آیا جنیان به صورت فیزیکی وجود دارند یا خیر نظرات متفاوتی وجود دارد .

در قرآن دو تعبیر درباره ماده اولیه خلقت جن بیان شده است:

«وَ الْجَانَّ خَلَقْناهُ مِنْ قَبْلُ مِنْ نارِ السَّمُومِ[حجر/۲۷] و جن را پیش از آن، از آتش گرم و سوزان خلق کردیم.»
«وَ خَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مارِجٍ مِنْ نارٍ[الرحمن/۱۵] و جنّ را از شعله ‏هاى مختلط و متحرّک آتش خلق کرد.»

علامه طباطبایی در تفسیر این دو آیه می فرماید: راغب در باره کلمه" سموم" گفته: باد داغى است که اثر سمى دارد. ... و اگر در آیه مورد بحث مبدأ خلقت جن از نار سموم دانسته شده، با آیه سوره الرحمن که آن را" مارجى از نار" نامیده و فرموده:" وَ خَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مارِجٍ مِنْ نارٍ" منافات ندارد، زیرا مارج از آتش، شعله‏ایست که همراه دود باشد، پس دو آیه در مجموع مبدأ خلقت جن را باد سمومى (سمی) معرفى مى‏کند که مشتعل گشته و به صورت مارجى از آتش در آمده. و نوع جن را از بادى بسیار داغ خلق کردیم که از شدت داغى مشتعل گشته و آتش شده بود.

اما باید دقت کنیم که با این تعبیر نیز نمی توان چندان به ماهیت جن پی برد و این آتش را مانند همین آتش عنصری که می بینیم تصور کنیم. و حتی عده ای از بزرگان بر غیر جسمانی بودن جن تصریح کرده اند و صریحا بیان کرده اند که این آتش مد نظر، آتش عنصری نیست:
«متکلمان مسلمان بر آن‏اند که جن از اجسام لطیف است و مى‏تواند به شکل‏هاى گوناگون درآید[۲]؛ ولى فیلسوفان معتقدند که جن، جسم ندارد و جسمانى نیست و بر خلاف انسان، موجودى است مجرّد و از نوع آتش و هوا[۳] البته اینکه جن از آتش آفریده شده است، دلیل قرآنى دارد[حجر/۲۷]؛ امّا این آتش از جنس آتش عنصرى نیست؛ زیرا از خود گرما برون نمى ‏دهد[۴] »[۵]

اسفراینی در کتاب انوار العرفان درباره چیستی جن می نویسد: « در حقیقت این‏ها خلافى است عظیم. مذهب متکلمین  آن است که ملائکه و جن و شیاطین نیستند مگر اجسام لطیفه، که حیات عرضى دارند و قادرند که به شکل‏هاى مختلفه برآیند. و لهذا گاهى مرئى شوند و گاهى نشوند. و چون مرئى شوند، به صور و اشکال مختلفه مرئى شوند.

و محقق طوسى رحمه اللّه در نقد محصل آورده که:  «معتزله بر آنند که ملائکه و جن و شیاطین حقایق مختلفه نیستند، بلکه همگى حقیقت واحده ‏اند. و تفاوت میان ایشان نیست مگر به عوارض و افعال. پس آنان که نکنند و نخواهند مگر خیرات، ملائکه باشند. و آنان که صادر نشود از ایشان مگر شرور، شیاطین. و یا آن‏که گاه مرتکب خیر و گاه مرتکب شر باشند، جن. و از این جهت است که ابلیس را شمرده‏اند گاهى از ملائکه، و گاهى از جن».[۶]

و علّامه تفتازانى در شرح مقاصد گفته:  «قائلین از فلاسفه به وجود جن و شیاطین، بر آنند که جن جواهر مجرده‏اند که ایشان را تصرف و تأثیر در اجسام عنصریه هست، بى ‏آنکه متعلق باشند به اجسام؛ مانند تعلقى که نفوس ناطقه انسانیه را است به ابدان. ... ».

و شیخ ابو على در رساله حدود گفته: «الجن هو حیوان هوائی ناطق مشفّ الجرم، من شأنه أن یتشکّل بأشکال مختلفة. و لیس هذا رسم بل معنا اسمه». (جن حیوانی ناطق و با جرم شفاف است که می تواند به اشکال مختلف در آید.
 
ادامه مطلب ...