اخبار روز
اخبار روز

اخبار روز

سیل در مازندران/عکس ها وفیلم

سیل در مازندران/ ۲۵ مصدوم در واژگونی اتوبوس در جاده هراز

جامعه > حوادث - ایسنا نوشت:

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از بروز سیل در 4 شهرستان این استان خبر داد و گفت: محور سوادکوه - تهران که توسط سیل مسدود شده بود، توسط راهداران در حال بازگشایی است.

"علی‌اصغر احمدی" با اشاره به اینکه سیل در شهرستا‌ن‌های سوادکوه، نور، آمل و نوشهر مازندران رخ داده است، اظهار کرد: سیل در شهرهای آلاشت، سوادکوه، دهستان ولوپی و راستو‌پی سوادکوه رخ داده است.

وی یادآور شد: همچنین سیل در جاده خطیرکوه، در منطقه ارفع‌ده سوادکوه در مسیر تهران - شمال خساراتی به بار آورده است.

احمدی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در حال بازگشایی مسیر هستند، افزود: ترافیک محور سوادکوه - تهران نیمه‌سنگین است که نیروهای امدادی در حال شست‌وشوی مسیر هستند تا خودروها با کمترین خطر به مسیر خود ادامه دهند.

این مسئول یادآور شد: در غرب مازندران نیز سیل در دو روستای بلده موجب رانش زمین شد و در شهرستان آمل بخش لاریجان نیز سیل مهار شد. در بخش کجور نیز سیل و مشکلات ناشی از آن به اتمام رسیده است.

وقوع سیل در 7 روستا و یک شهر بخش کجور

در همین حال، بخشدار کجور گفت: بارش شدید باران در ساعات گذشته موجب وقوع سیل در 7 روستا و یک شهر بخش کجور شد.

"رستم سیاسرانی" اظهار کرد: بارش شدید باران که از ساعاتی قبل بخش‌هایی از کجور را فرا گرفته بود موجب وقوع سیل در 7 روستا و شهر کجور شد.

وی افزود: طغیان رودخانه‌ در روستاهای فیروزکلای سفلی، فیروزکلای علیا، چناربن، سریوده، هزارخال، بین، برکن و شهر کجور باعث جاری شدن سیل در این مناطق شد.

وی تصریح کرد: سیل باعث انسداد برخی راه‌های مواصلاتی بین روستایی شد و عملیات بازگشایی در این مسیر در حال انجام است.

بخشدار کجور خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری و امدادی مشغول بازگشایی راه‌های مواصلاتی این چند روستا هستند.

وی گفت: هنوز از میزان و نوع خسارات وارده به مناطق سیل‌زده در بخش کجور آمار دقیقی در دست نیست.

برخورد دو دستگاه خودرو در جاده نوشهر - نور و مصدومیت 4 نفر

نجات 3 نفر در منطقه سیترای نوشهر از دریا

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نوشهر گفت: برخورد دو دستگاه خودرو در جاده نوشهر - نور در مسیر سی‌‎سنگان 4 مصدوم بر جای گذاشت.

"امیرحسین عسگرزاده" گفت: تصادف بین دو دستگاه خودروی پراید در منطقه سی‌سنگان نوشهر منجر به مصدوم شدن 4 نفر شد که بلافاصله نیروهای امدادی هلال‌احمر به کمک مصدومین شتافتند.

وی افزود: دو نفر مصدوم تهرانی و دو نفر مصدوم مشهدی توسط نیروهای هلال‌احمر به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر انتقال یافتند. حال عمومی مصدومان حادثه رضایت‌بخش است.

عسگرزاده علت حادثه را سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ یکی از رانندگان خودروی پراید ذکر کرد.

وی همچنین از نجات 3 نفر در منطقه سیترای نوشهر از دریا خبر داد و گفت: صبح امروز یکشنبه سه نفر از مسافران که در دریا در حال غرق شدن بودند، توسط نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نوشهر افزود: با وجود طوفانی بودن دریا و نصب بنرهای ممنوعیت شنا و نیز بالا بودن پرچم "شنا ممنوع"، تعدادی از هموطنان اقدام به شنا در دریا می‌کنند که منجر به حوادث ناگوار می‌شود.

عسگرزاده خاطرنشان کرد: مسافران زیادی به منطقه سفر کرده‌اند اما نیروهای امدادی هلال‌احمر به صورت شبانه‌روزی طی این چند روز تعطیلات عید فطر در حال آماده‌باش و انجام وظیفه هستند.

وی از مردم خواست، به تذکرات نیروهای امدادی حاضر در مناطق شنا گوش فرا داده و تا زمانی که دریا طوفانی است به هیچ عنوان اقدام به شنا نکنند.

مصدوم شدن 25 نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور هراز

سخنگوی اورژانس مازندران نیز از مصدوم شدن 25 نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور هراز خبر داد.

"ذکریا اشکپور" افزود: یک دستگاه اتوبوس در منطقه دابودشت آمل در مسیر بابل به آمل در ساعت 5 صبح امروز یکشنبه واژگون شد و 25 مصدوم بر جای گذاشت.

وی گفت: برای این ماموریت 5 دستگاه آمبولانس اورژانس از 115 فرستاده شد و همه مصدومین به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند و خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت و هیچ مصدومی با وضعیت وخیم گزارش نشده است.  

سخنگوی اورژانس مازندران همچنین از 12 مورد غرق‌شدگی در 24 ساعت گذشته در سواحل این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه این حوادث فوتی نداشته است.

اشکپور گفت: این غرق‌شدگی‌ها در سواحل شهرهای محمودآباد، نور و بابلسر رخ داده است.

سخنگوی اورژانس مازندران با اشاره به اینکه "یک مورد غرق‌شدگی کودک 6 ساله در رودخانه هراز در منطقه وانا صورت گرفت که کودک دچار ضربه سر و آسیب به لگن شده بود"، اظهار کرد: این کودک به کمک همکاران پایگاه گزنک به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.